12 tipp, hogy szuperül érezze magát a munkahelyén

Vajon mi határozza meg, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyünkön? Valakinek a kilátás számít, van akinek a hőmérséklet, más a kényelmes bútorokat szereti. Összeszedtük azt a 12 fontos pontot, melyek hatással vannak arra, hogy érezzük magunkat napközben.

1. SZÍNEK

A színek egyértelműen hatnak ránk, a hangulatunkra, az érzéseinkre, sőt sokan melegebbnek vagy hidegebbnek is érezhetik a környezetüket a színek hatására. A munkaterek színválasztása borzasztó érzékeny pont, hiszen egyszerre kell érdekesnek lennie, ugyanakkor nem szabad elvonnia a figyelmet. Míg a szürke, a bézs és a fehér fásultságot okoz, a harsány színek túlságosan impulzívvá teszik az embert.

Szín tippek:
Kombinálja a színeket a hatékony munkához: a zöld a termelékenységre, a kék a kreativitásra, a piros a figyelemre, a sárga pedig a döntéshozatalra gyakorol hatást.
Határolja el egymástól a különböző munkaterületeket a színek segítségével

2. HANGOK

Természetes, hogy egy nyitott irodában több hang, beszélgetés, telefonálás zaja hallatszik. Ugyanakkor a zavaró és a figyelemelterelő vagy monoton hangok frusztrálók, elterelik a figyelmet, képtelenek leszünk koncentrálni. A panelek és az akusztikus csempék alkalmasak a zajszint csökkentésére, és csendesebb helyek kialakítására a zajosabb, forgalmasabb irodai tereken belül.

Zajcsökkentő tippek:
Alakítson ki többféle méretű tárgyalót
A közösségi tereket (pl. konyhákat és kávézókat) a fő munkaterületektől távol alakítsa ki
Határolja le a koncentrált munkavégzéshez kialakított területeket, csökkentse a zajt panelekkel a munkaterületek körül

3. KÜLSŐ INGEREK

Nem egyszerű tökéletes egyensúlyt találni a zavaró külső ingerek kizárása és a megfelelő inspiráló környezet megteremtése között. A szép kilátás, a változatos, kellemes enteriőr, vagy az idegesítő hang-fény-szag nélküli tér sokkal produktívabb munkakörnyezetet eredményez.

Inspiráló környezeti tippek:
Válasszon olyan termékeket, amelyeket kellemesek a tapintás, a színek, a hangok és az illatok szempontjából
Alkalmazzon változatos textúrákat – természetes eredetű anyagokat, fa csempéket és növényeket
Színek, műalkotások és grafikus minták segítségével vonzó tereket hozhat létre

4. KAPCSOLATOK

Hetente 40-60 órát töltünk a munkahelyünkön, így természetes, hogy az emberi kapcsolataink jelentős részét is itt alakítjuk ki. A mindennapi interakciók fontos részét képezik a jó közérzetnek akár tárgyalásról, akár egy laza projektmegbeszélésről vagy egy kávészünetről van szó.

Jó munkakapcsolatot segítő tippek:
Érdemes közösségi managert kinevezni, aki társasági események szervezésével közelebb tudja hozni egymáshoz a munkatársakat
Ha a dolgozók beleszólhatnak a közösségi terekre vonatkozó szabályok kialakításába, sokkal inkább magukénak érzik a munkahelyet
A tárgyalótermek lefoglalhatók találkozók lefolytatásához és új üzleti kapcsolatok kialakításához

5. TESTÜNK

A folyamatos ülés, az állandó (rossz) tartás és kényszerített, nem természetes kényszerű mozgás, mint az egerezés vagy a monitor bámulása izom- és vázrendszeri sérüléseket okozhatnak. Fontos, hogy testünket megfelelően alátámasszuk, így megelőzhetjük az izmok és az inak túlterhelését.

Ízületóvó tippek
Figyeljen teste jelzéseire – ha fájdalmat vagy feszülést érez, tartson pihenőt
Fontos, hogy az asztalok, a székek és a monitorok állíthatóak legyenek, így mindenki a számára optimális helyzetben végezhetik munkáját
Izom- és vázrendszerünk mozgásra termett – váltogassa az ülést, az állást, mozgást!

6. MOZGÁS

Ha már mozgás: a mozgás serkenti a vérkeringést, és olyan fehérjéket és hormonokat szabadít fel, amelyek fokozzák jó közérzetünket és csökkentik a feszültséget. Legjobb, ha minden nap mozgunk, de nem csak munka után! A munkaidő alatt is váltsunk testhelyzetet, vezessük be az irodajógát vagy próbáljuk meg váltogatni az ülést, az állást a munkaállomáson.

Mozgást serkentő tippek
Az álló-ülő íróasztalok és a FreeMotion székek munkavégzés közben is lehetőséget adnak a mozgásra
Rendszeres időközönként tartson aktív szünetet munkatársaival
A tevékenységalapú munkaállomások mozgásra ösztönzik a dolgozókat a feladatok váltogatása közben

7. HELYZET VÁLTOZTATÁS

Innovatív irodabútorok segítségével az irodában dolgozók könnyen a maguk kényelméhez állíthatják a munkaállomásukat. Ilyen például az álló és ülő munkavégzést lehetővé tevő asztal, mellyel könnyű a helyzetváltoztatást megoldani a munkaidő során.

Ismertesse meg a dolgozókkal az ülő-álló íróasztalokat és azok működését, hogy rendszeresen tudják azokat használni
Kezdetnek többször rövidebb ideig álljon, hogy teste hozzászokjon az új munkahelyzethez
Minél többször váltogatja az ülést, az állást és a mozgást, annál többet tesz egészségéért

 

8. A SZÉK

Aki ülőmunkát végez, rendszeresen panaszkodik váll és háttájéki fájdalomra. Ennek oka egyszerű: testünk nem a hosszas üldögélésre termett. A modern irodaszékek, amelyek ülés közben is mozgásra ösztönöznek, csökkenteni tudják a természetellenes testtartás miatt kialakító izomfeszülést. Az aktív ülőhelyzet jót tesz a dolgozók közérzetének: a kényelmes pozícióban a koncentrálás is könnyebb!

Szék tippek:
A munkaállomáson használt székeknek könnyen állíthatónak és testre szabhatónak kell lennie
A Freemotion székek a kis mikromozgások révén aktív ülésre ösztönöznek
A kombinált (pl. hálós) szövetek kényelmesebbé teszik a használatot

9. VILÁGÍTÁS

Ha szemégéstől szenved, fáj a feje, az valószínűleg a képernyő előtti folyamatos munkától alakulhatott ki. A monitorok, táblagépek, telefonok képernyői erős fényt bocsátanak ki, melyet ellensúlyozni kell megfelelő világítással, amit ezt a kontrasztot kiegyensúlyozza. A modern helyi lámpák kiváló minőségű fényt nyújtanak és könnyedén beállíthatók, így a dolgozók elirányíthatják a fényt szemüktől és a tükröződő felületektől, így elkerülhetik a csillogást.

Világítás tippek:
Ha egy íróasztal oldalról kap megvilágítást, elkerülhető a csillogás, a visszatükröződés és az árnyékok kialakulása
A számítógépek képernyőjének színhőmérsékletét úgy állítsa be, hogy az összhangban legyen a természetes nappali fénnyel
Számítógépes munka során tartson rendszeresen szünetet, hogy pihentesse szemét

10. FÉNYFORRÁSOK

A modern lámpán kívül az ablakon beáramló természetes fényt is figyelembe kell vennünk az iroda kialakításánál. A természetes fénynek óriási szerepe van a jó közérzet kialakításában és a bioritmus (vagyis az alvási és ébrenléti ciklus) fenntartásában.

Természetes fény tippek
Az ablakok beengedik a természetes fényt, és mindig változó kilátást kínálnak
A belső üvegfalak megsokszorozzák az értékes természetes fényt a helyiségen belül
A munkateret természetes fényforrások körül alakítsa ki, és hozzon létre nyitott tereket az ablakok körül – így a természetes fény hatékonyabban oszlik el az egész irodában

11. IRODA VS TERMÉSZET

Különösen tavasszal, nyáron az ember nagyon nehezen dolgozza fel, hogy a zárt irodában kell töltenie a napján virágzó természet helyett (nem beszélve a strandról). Kevés munkahelyen van közvetlen kapcsolat a természettel, pedig ha ez még egy kis kert képében is jelenik meg, sokat segít a stressz enyhítésében és a közérzet javításában. A nyitott terek, a növények vagy a fák, a csobogó víz hangja, a fából készült belső falak, valamint a szép kilátás mind nagyszerű módja annak, hogy a természetet be tudjuk csempészni a munkahelyre.

Természetközeli tippek:
A kilátás is fontos – ha a munkahely városon belül helyezkedik el, mennyire lehet érzékelni bentről a változó fényviszonyokat?
Gondosan alakítsa ki a közös helyiségekből nyíló kilátást, rendezz át a teret, ha szükséges
Ösztönözze a dolgozókat arra, hogy a szüneteket a friss levegőn töltsék

12. IRODA VS HŐMÉRSÉKLET

Fontos az optimális hőmérséklet ahhoz, hogy megfelelően tudjunk koncentrálni. De mennyi az optimális? Természetesen mindenkinek és minden évszakban más. Alkalmazkodnia kell a külső időjáráshoz is, hiszen 36 fokból a 20 fokba való belépés nagyon megterheli a szervezetet. Azonban nem csak a hőmérséklet, de a légáramlás és a páratartalom is szerepet játszik abban, hogy kényelmesen érezzük magunkat a munkahelyen.

Hőmérséklet beállítási tippek
Tegye lehetővé a dolgozóknak a hőmérséklet és a légáramlás szabályozását – így fokozni tudják kényelmüket és hatékonyságukat
Érdemes lehet felszín alatti légáramlási rendszert (UFAD), valamint hőmérsékleti zónákat kialakítani
Használjon redőnyöket vagy árnyékolókat! Így szabályozhatja az ablakon bejutó napsütés mennyiségét, a légáramlást és a hőmérséklet

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Irodaszék szállítás

Szállítás

A szállítás-szerelés Budapest területén ingyenes, minden egyéb esetben 120 Ft + áfa/km, amely az oda-vissza útra számítandó.

Munkaszék minőség

Minőség

5 év teljes körű garancia!
Saját tesztlaborunkban ellenőrzött termékeink az összes európai szabványnak megfelelő tanúsítvánnyal rendelkeznek. Tervezett élettartamuk minimum 15 év.

Tovább

Irodaszék ergonómia

Ergonómia

Az ön egészségének védelme a mi hivatásunk!
Töltse le itt ingyenes magazinunkat!

Tovább

Kézikönyv - töltse le most INGYEN!

Minden, amit egy irodaszék vásárlás előtt tudni érdemes